Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2013

***ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ***(NTR)





Kάθε εντυπωσιακό ανθρώπινο επίτευγμα δεν είναι παρά ένας άθλος αυτοσυγκέντρωσης, μια εκγύμναση της προσοχής, εφόσον ουσιαστικά αυτοσυγκέντρωση είναι προσοχή. O αμερικανός φιλόσοφος και ψυχολόγος William James μάλιστα, έγραψε ότι ο έλεγχος της αυτοσυγκέντρωσης είναι «η ρίζα του χαρακτήρα και της θέλησης. Γιατί όμως απαιτεί τόση εξάσκηση;
Η άτακτη προσοχή
Σύμφωνα με έρευνες η αυτοσυγκέντρωση μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την παρατηρητικότητα του μυαλού, να αυξήσει την προσοχή μας και να ανοίξει τις πόρτες της αντίληψης. Άλλες μελέτες επίσης, έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η αυτοσυγκέντρωση ωφελεί την συναισθηματική νοημοσύνη και διευρύνει τόσο τη συνειδητότητά μας ώστε να μπορούμε να ελέγξουμε ακόμα και τα όνειρά μας. Για να πετύχει κανείς πλήρη αυτοσυγκέντρωση πρέπει να εξασκείται καθημερινά και επίμονα καθώς η «προσοχή» είναι από τη φύση της ανυπότακτη. Το πρόβλημα με την προσοχή είναι ότι έχει την τάση να πηγαίνει από το ένα πράγμα στο άλλο. Με λίγα λόγια η προσοχή είναι σαν ένα μικρό παιδί που δεν μπορεί να μείνει ακίνητο σε ένα σημείο. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό, απλά έτσι είναι. Η ανήσυχη φύση της προσοχής παρατηρείται σε ένα φαινόμενο που λέγεται ο «ανταγωνισμός των ματιών». Εάν παρουσιάσεις μια εικόνα σε ένα μάτι και μια διαφορετική εικόνα στο άλλο, η προσοχή μεταφέρεται από το ένα στο άλλο, διερωτώμενη ποιό στοιχείο είναι πιο ενδιαφέρων. Μια απλή εκδοχή στο εργαστήριο αυτού του φαινομένου είναι η παρουσίαση ενός συνόλου κάθετων γραμμών στο ένα μάτι και οριζόντιων γραμμών στο άλλο. Αυτό που βλέπουν οι άνθρωποι είναι την εναλλαγή των οριζόντιων και των κάθετων γραμμών και, περιστασιακά, τη φαινομενικά τυχαία, συγχώνευση και των δύο μαζί. Μάλιστα το ανθρώπινο μάτι δυσκολεύεται να δει τις οριζόντιες και τις κάθετες γραμμές ξεχωριστά - ή ακόμα και τη συγχωνευμένη έκδοση - για μια εκτεταμένη περίοδο επειδή η προσοχή πηγαίνει από το ένα μάτι στο άλλο. Οι βουδιστές και γενικά οι εξασκημένοι στην αυτοσυγκέντρωση μοναχοί γενικά καταφέρνουν να δουν τις οριζόντιες και κάθετες γραμμές ξεχωριστά καθώς και τη συγχώνευσή τους για περισσότερο από 5 λεπτά. Σίγουρα δεν πρέπει να περάσουμε 25 χρόνια στα βουνά για να πετύχουμε την αυτοσυγκέντρωση, ωστόσο με καθημερινή εξάσκηση μπορούμε να μάθουμε να δαμάζουμε την προσοχή μας και να διευρύνουμε την αντίληψή μας....



Αν δεν χρησιμοποιούμε τη σκέψη μας, αυτή ατονεί κι επηρεάζει την πνευματική μας υγεία Καθώς όμως νους υγιής εν σώματι υγιεί, έτσι κι εμείς θα εξασκήσουμε το μυαλό με τους παρακάτω τρόπους για να επιτύχουμε την oξυνση του νου.

 

 

  • Ανάγνωση ενός καλού βιβλίου καθώς ερεθίζει τη φαντασία και σχηματίζει νοερά εικόνες.

  • Η Ακαδημία των Μεγάλων Μυαλών ενεργοποιεί τη σκέψη κι αφυπνίζει τη νοητική οξύτητα.

  • Ο ρόλος της αυτοσυγκέντρωσης όταν αφιερώνουμε χρόνο στη χαλάρωση και την κατεύθυνση της σκέψης.

  • Ο ρόλος της ξεκούρασης για να έχει άψογες επιδόσεις ο εγκέφαλος και να σκεφτόμαστε πιο «καθαρά».

  • Ο ρόλος της τακτικής άσκησης όπου βελτιώνει την αιμάτωση του εγκεφάλου και τη λειτουργία της σκέψης.

  • Ο ρόλος του πλήρους πρωινού που θα είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες και θα περιλαμβάνει φρέσκα φρούτα, γάλα, αυγά και καρύδια.

  • Ο ρόλος των θετικών σκέψεων απωθεί την κατάθλιψη και βοηθάει την πνευματική μας παραγωγικότητα.

  • Ο ρόλος της συνεχούς μάθησης οδηγεί στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και την ποιοτική ζωή.

  • Το αλκοόλ στο περιθώριο καθώς οδηγεί στην κατάθλιψη κι επιβραδύνει τις πνευματικές λειτουργίες.

  • Ο ρόλος του ερωτισμού στα πλαίσια μιας σταθερής σχέσης σχετίζεται με τη βελτιωμένη πνευματική απόδοση.

  • Σπάζοντας τη ρουτίνα εγκαταλείπεις τον αυτόματο πιλότο και δοκιμάζεις κάτι διαφορετικό.

  • Περιορισμός παρακολούθησης τηλεόρασης διότι παραλύει τον εγκέφαλο κι εμφανίζει προβλήματα συγκέντρωσης και προσοχής.

  • Δουλεύοντας με τους αριθμούς χρησιμοποιείς το «κομπιουτεράκι» του μυαλού σου και όχι το κομπιουτεράκι τσέπης.

  • Απαγκίστρωση από το GPS στις γνωστές διαδρομές κι αναζήτηση εναλλακτικής διαδρομής για κάποιον προορισμό.

  • Ανάκληση αναμνήσεων για να ξεσκονίσουμε το μυαλό μας και να ανατρέξουμε σε παλιά πρόσωπα και γεγονότα.

  • Δημιουργώντας μουσική μαθαίνοντας κάποιο μουσικό όργανο και χρησιμοποιώντας διαφορετικά τμήματα του εγκεφάλου.

  • Μαθαίνοντας μια νέα γλώσσα για να ακονίσεις λίγο έως πολύ τα εγκεφαλικά σου κύτταρα.

  • Απομνημονεύοντας τραγούδια και κυρίως αυτά που δεν τα γνωρίζουμε για να ανακτά το μυαλό τη φυσική του φόρμα.

  • Παίζοντας τυφλόμυγα για να θυμηθούμε όλες τις γωνιές του σπιτιού και να σπάσουμε κάποιο τασσακι  της μαμάς ή της γιαγιάς.
Επεκτείνοντας το λεξιλόγιό μας για να διευρύνουμε τους ορίζοντες του μυαλού μας και να ανεβάσουμε το πνευματικό επίπεδο της παρέας.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου